.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک ادعای تازه: جنگ ايران و اسرائیل در شهریور

يك مامور سابق سيا در اظهاراتي جديد مدعي حمله رژيم صهيونيستي به ايران در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي شده است.

به گزارش روزنامه صهيونيستي "جروزالم‌پست "، "رابرت بائر " به راديو لس‌آنجلس اعلام كرد كه اسرائيل احتمالاً قبل از انتخابات براي تشكيل دولت فلسطيني و در سپتامبر سال جاري ميلادي به ايران حمله خواهد كرد.

وي كه به مدت 21 سال در خاورميانه از جمله لبنان و سوريه بوده است، اعلام كرد كه نمي‌تواند منابعي كه پشت اين پيش‌بيني وجود دارد را فاش كند و تنها به اظهارات "مئير داگان " رئيس سابق موساد اشاره كرد كه گفت حمله اسرائيل به ايران يك "بلوف " نيست.

اين در شرايطي است كه "موشه ورد " متخصص مسائل ايران در اسرائيل چندي پيش در مقاله مفصلي با بيان اينكه در آمريكا كسي به فكر حمله به ايران نيست اسرائيل را از اين موضوع برحذر داشت و معتقد بود كه با جنگ ايران و اسرائيل اين رژيم به جهت موقعيت جغرافيايي و برگهاي برنده‌اي كه ايران در دست دارد نابود خواهد شد.

بائر در ادامه افزود كه نتانياهو اميدوار است كه آمريكا نيز در نزاع اسرائيل و ايران، رژيم صهيونيستي را ياري دهد.

اين مأمور سابق سيا اعلام كرد كه در پنتاگون اخطار داده شده است كه براي نزاع با ايران آماده شوند و سناريويي را پيش‌بيني كرد كه در آن رژيم صهيونيستي به تأسيسات هسته‌اي نطنز و تأسيسات ديگر ايران حمله مي‌كند تا قابليت‌هاي ايران را با مشكل مواجه كند.

بائر سپس اعلام كرد كه ايران نيز در جواب اين حمله به مكان‌هايي كه توانايي آن را دارد از جمله بصره و بغداد حمله مي‌كند زيرا آمريكا در اين مكان‌‌ها حضور دارد.

اظهارات بائر در شرايطي بيان شده است كه كارشناسان نظامي آمريكايي معتقدند كه حمله به ايران مي‌تواند در بلندمدت عواقب ناگواري براي آمريكا و يا اثرات فوري قابل پيش بيني براي اين كشور به دنبال داشته باشد و نبايد به دروغ جنگ با ايران را جنگي قابل پيش بيني و ساده دانست.

"جفري وايت " كه از متخصصين امور دفاعي موسسه سياست خاور نزديك واشنگتن است اعتقاد دارد كه حمله به ايران مي‌تواند در بلندمدت عواقب سوء ديگري براي آمريكا و يا اثرات فوري قابل پيش بيني براي اين كشور به دنبال داشته باشد. "كساني كه سعي مي‌كنند جنگ با ايران را در سطح يك حمله ساده و يا حتي يك عمليات نظامي نشان دهند، به هيچ وجه صداقت ندارند. " ما اينجا درباره يك جنگ صحبت مي‌كنيم، جنگي كه مطمئناً هزينه‌هاي بالايي را بر هر دو طرف درگيري اعمال خواهد كرد، هزينه‌هايي مثل مجروحين جنگي، صدمه به شهروندان و اختلال در امور اقتصادي كشور.

"آنتوني كوردزمن " رئيس مركز مطالعات راهبردي و بين‌الملل آمريكا چندي پيش در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست " گفت اسرائيل مي‌تواند خسارت زيادي به برنامه هسته‌اي ايران وارد كند اما در نابودي آن در يك حمله نظامي موفق نخواهد بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.